אנגלית לתלמידי החינוך העל יסודי

מקצוע האנגלית נחשב לאחד ממקצועות הלימוד המאתגרים עבור התלמיד הישראלי ולא בכדי.

אחד הקשיים המוכרים של התלמידים הישראלים הוא חוסר יכולתם לדבר אנגלית.

בעוד שרוב שיעורי האנגלית בבית הספר מוקדשים לתרגול כתיבה, למידת הדקדוק, שינון אוצר מילים והכנה לקראת בחינות המיצ"ב או הבגרות, אין לבית הספר מספיק משאבים לתרגל עם התלמידים אנגלית מדוברת.

ייתכן שזה בגלל הכיתות הצפופות המקשות על התלמידים להתבטא בעל פה, ייתכן שהבחינות בכתב מקבלות משקל גדול יותר ולכן נושא הדיבור נזנח.

בג'רוזלם פוסט אנו עונים על הצורך של התלמידים בתרגול אישי צמוד ומותאם לכל תלמיד ורמתו.

המוצרים המגוונים שלנו מקדמים את התלמידים ולשפר לא רק את הישגיהם באנגלית אלא, וחשוב מכך, את הבנתם את השפה ואת יחסם אליה.

לייטוק

light talk

שיעור טלפוני/סקייפ עם מורה לאנגלית שמטרתו עזרה לתלמיד בכל מה שהוא מרגיש שקשה לו, הבנת הדקדוק, פתירת אנסין, הבנת אוצר המילים והרחבתן, ספרות אנגלית ובעיקר שיחה באנגלית.

אנו מעמידים לרשות התלמידים הצעירים צוות גדול ומיומן של מורים שהוכשרו לעבודה ובקיאים בחומר הנלמד בבית הספר בכיתות השונות.

בסוף כל שיעור לייטוק מקבל הלומד ישירות לאימייל שלו סיכום של השיעור.

בסיכום יופיעו המילים והביטויים החדשים שלמד, עניינים שהמורה מבקש להפנות את תשומת לבו של התלמיד אליהם, נושאים לשיעור הבא ועוד.

 

יתרונות לייטוק לתלמידי העל-יסודי:

  • שיחות אחד-על-אחד בטלפון באווירה נעימה ומעודדת ותוך קבלת יחס אישי, מבלי להצטרך לעמוד מול עיניו הבוחנות של המורה או מול לחץ מצד קבוצת תלמידים.
  • ניתן ללמוד בכל זמן ובכל מקום, ואף לא צריך לצאת מהבית כדי לקיים שיעור.
  • קצב הלימודים מותאם לקצב האישי של כל לומד, ובהתאם חומרי הלימוד הנשלחים ללומדים ממוקדים ומתאימים לנקודות שהלומד מבקש לחזק.
  • השימוש בטלפון מחייב את הלומד להשתמש באופן פעיל בשיחה, לתרגל את אוצר המילים שלו ואת כישורי השיחה שלו עם מורה ששפת האם שלו היא אנגלית.

לייט דיגיטל

light talk

קורס און-ליין באנגלית, המותאם לרמת התלמידים ומבוסס על תכנית הלימודים באנגלית.

קורס האנגלית של לייט דיגיטל מתמקד בתרגול פתירת אנסין, דקדוק, הרחבת אוצר המילים וההבנה מקריאה ושמיעה.

הקורס ערוך בצורה הדרגתית, והתלמיד עובד עם מערכי שיעור בדרגת קושי עולה בהתאם לקצב ההתקדמות האישי שלו.

באמצעות מערכת הלייט דיגיטל ניתן ללמוד מכל מקום ובכל זמן.

לחצו למידע נוסף אודות לימוד אנגלית לילדים

מגזיני הילדים והנוער

מגזינים איכותיים מלאי כתבות ותכנים באנגלית מותאמים לרמת התלמידים בבתי הספר ומחולקים ל-2 קבוצות גיל:

לחטיבת הביניים ולחטיבה העליונה.

לצד כל כתבה ימצאו התלמידים מילון אנגלי-עברי-ערבי שיסייע להם להתמצא בכתבה ולרכוש מילים חדשות.

המגזינים כתובים בשפה צעירה ועדכנית המעודדת את התלמידים לקרוא באנגלית.

לחצו לקריאה נוספת אודות לימוד אנגלית לילדים

למידע נוסף

שאלות נפוצות

אנחנו בלייטוק ממליצים לתלמידינו לבחור נושא לשיחה לפני שהיא מתקיימת. הנושא יכול להיות כתבה מעניינת שהם קראו בעיתון ג'רוזלם פוסט לייט או במקורות אחרים, עניין הקשור לחייהם הפרטיים או משהו מהתחום המקצועי שלהם. כאשר התלמידים משוחחים על נושא שהם בחרו ושמעניין אותם, המוטיבציה שלהם לדבר גבוהה יותר מאשר בשיחה על נושא שהוכתב להם ואינו מעניין אותם במיוחד. כמו כן, בחירה עצמאית של הנושא מאפשרת לתלמיד לחשוב על הנושא עוד לפני האימון. באופן זה התלמיד מתחיל לגבש, לעתים קרובות באופן לא מודע, את רשימת המילים והביטויים הדרושים לו לשם שיחה על הנושא. כמובן, אפשר גם להתכונן לשיחה באופן פעיל ולחפש במילון חלק מאוצר המילים הקשור לנושא.
חוקי הדקדוק הם אבני היסוד של השפה. חשוב להכיר את חוקי הדקדוק של השפה האנגלית כדי לדעת להפעיל אותם באופן עצמאי. אם נלמד רק מילים בודדות ללא דקדוק, לא נדע כיצד להרכיב מהן משפטים. אם נשנן משפטים שלמים ללא דקדוק, נכיר רק את המשפטים האלה ולא נדע לייצר משפטים חדשים משלנו. אנו בלייטוק שמים דגש על שיפור כישורי השיחה של תלמידינו. אך אם אנו שומעים כי יש צורך להכיר לתלמידים את חוקי הדקדוק או לחזק את הידע הקיים שלהם, נעשה זאת כדי שידיעת החוקים תשרת את התלמידים בבואם לדבר באופן חופשי מבלי להיות כבולים רק למילים ולמשפטים שאנחנו מלמדים אותם.
האימונים בלייטוק מתבצעים באמצעות הטלפון והסקייפ. לא קל לזכור בעל פה דברים שנאמרו בשיחה, בעיקר אם מדובר בתכנים חדשים לגמרי כמו מילים חדשות וביטויים חדשים. לכן לאחר כל אימון נשלח לתלמידינו סיכום כתוב של עיקרי האימון. שני החלקים העיקריים בסיכום הם תיקון שגיאות ואוצר מילים. אנו ממליצים לתלמידינו לעבור על אוצר המילים שנשלח אליהם ולחזור עליו – לקרוא את כל המילים בקול. לבחור מבין כל המילים את חמש המילים שנראות להם הכי שימושיות או הכי קשות לזכירה. לנסות לכתוב משפטים מקוריים בעזרת אותן חמש מילים, ולבדוק את המשפטים עם המורה בתחילת האימון הבא. שינון, חזרה ושימוש הם הכלים שלך להצלחה באנגלית
העולם שבו אנו חיים הולך וקטן משנה לשנה – הקשרים בין האנשים החיים בחלקים השונים של העולם הולכים ומתהדקים. בין אם אלה קשרי עבודה ובין אם אלה קשרים אישיים, האנגלית היא המפתח להצלחה ולטיפוח הקשרים הללו. כמו ברבות משפות העולם, גם באנגלית קיימים הבדלים בין השפה הכתובה לשפה המדוברת. נורמות הכתיבה שונות מנורמות הדיבור, ויש להכיר אותן ולדעת להבדיל ביניהן. דיבור בשפה גבוהה מדי, ארכאית, טכנית, עלול להכשיל את הדובר במקום לסייע לו להשיג את מטרותיו. לכן בצד לימוד האנגלית הכתובה יש ללמוד את האנגלית המדוברת, שבה נשתמש לתקשורת בין-אישית מוצלחת.