אותיות שורקות באנגלית

26 האותיות באלף-בית האנגלי לא מייצגות את כל הצלילים הקיימים בשפה. לדוגמה, אין אות באנגלית שמייצגת את הצליל [ש] וזאת על אף שהצליל הזה הוא צליל נפוץ מאוד במילים בשפה האנגלית. כדי למלא את החסר משתמשים בצירוף של שתי אותיות, שנכתבות זו לצד זו ומייצגות צליל אחד שהוא שונה מהצלילים של כל אחת מהן בנפרד.

אותיות שורקות באנגלית

צלילים אלה נקראים "שורקים" בגלל האופן שבו הם נוצרים בפה (זרם אוויר שנוצר מחיכוך, כמו בשריקה). יש 5 צירופי אותיות שיוצרים עבורנו צלילים חדשים, והמשותף לצירופים אלה הוא האות H, שנמצאת בכל אחד מהם. הצליל של האות H כשהיא לבדה הוא צליל של אוויר מנושף שנשמע חזק יותר מהגייה של תנועות ללא צליל. כאשר האות H מוצבת לאחר האותיות S, C, W, T, F נוצר צליל חדש.

צירוף האותיות SH

צירוף האותיות הזה נפוץ מאוד בשפה האנגלית. הצליל שאנו מפיקים מהאותיות SH הוא הצליל של האות העברית ש'. צירוף האותיות הזה יכול להופיע בתחילת, באמצע ובסוף מילים באנגלית, לדוגמה: Shop, Show, Sushi, Mushroom, Fish, Brush.

צירוף האותיות CH

צירוף האותיות CH מייצג את הצליל של האות העברית צ' עם גרש מעליה, וגם צירוף זה נפוץ מאוד. צירוף האותיות הזה יכול להופיע בתחילת, באמצע ובסוף מילים באנגלית, לדוגמה: Chicken, Chip, Teacher, Kitchen, Watch, Catch.

צירוף האותיות WH

צירוף האותיות WH הוא צירוף מיוחד. בהגייה שלו אנחנו לא מקבלים צליל חדש, אך למעשה האות H אינה נשמעת בעוד האות W מקבלת נפח שונה. הרבה מילות שאלה פותחות בצירוף האותיות הזה: What, When, Who, Why.

 

צירוף האותיות TH

צירוף האותיות TH מייצג שני צלילים: האחד דומה לצליל של האות T בתוספת נישוף אוויר (ובמילים מסוימות אפילו נשמע כמו הצליל של האות D), והשני דומה לשילוב בין הצלילים של האותיות T ו-S. מילים שבהן נהגה את הצליל הראשון: This, That, Either. מילים שבהן נהגה את הצליל השני: Think, Through, Something.

צירוף האותיות PH

צירוף האותיות PH מייצג ברוב המקרים צליל זהה לצליל של האות F. מילים לדוגמה: Photo, Dolphin, Paragraph. עם זאת, יש כמה מילים יוצאות דופן שבהן יש לצירוף זה הגייה אחרת.

 

עדיין לא בטוחים איזו תוכנית מתאימה לכם?

    גלילה לראש העמוד

      להורדה חינם השלם פרטים


      לאימון ניסיון ללא התחייבות
      או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
       
      להצטרפות חייגו
      2423*
      או השאירו פרטים >

        להצטרפות חייגו

        * 2423

        או השאירו פרטים


        אני מאשר/ת קבלת עידכונים ופרסומים במייל ובמסרונים