לימוד אנגלית לילדים ולנוער

אנגלית היא השפה השנייה המדוברת בעולם ולכן היא אחד הכלים החשובים ביותר אותו תרצו להעניק לילדכם. ככל שילדכם יחשפו לאנגלית ויתרגלו שימוש בשפה כך יחושו נוח להשתמש בה כילדים ובוגרים. מחקרים רבים מראים שהשיפור המשמעותי ביותר בלימוד ושיפור שפה שנייה נעשה כאשר מתרגלים את כל מיומנויות השפה בצורה פעילה – קריאה, כתיבה ודיבור כמו כן חשוב להקפיד על לימוד בדרך חווייתית וכיפית, כזו שהלומדים הצעירים ירצו להמשיך בה מיוזמתם. לכן יצרנו עבורם מגוון שירותים אותם תוכלו להתאים לילדיכם:

לימוד אנגלית לילדים עם המגזינים של הג'רוזלם פוסט לייט

לימוד אנגלית לילדיםאנו מציעים עבורכם לימודי אנגלית לילדים באמצעות מגזינים צבעוניים המותאמים לקבוצות הגיל של הקוראים, ובהם תכנים הקרובים לעולמם של ילדים. חוויית הקריאה מעשירה את אוצר המילים של הקוראים הצעירים, והם מתרגלים אנגלית בכיף בלי להרגיש שזו עוד מטלה לימודית שעליהם למלא. בכל חודש יוצא לאור גיליון חדש, ובו טקסטים עדכניים הפונים לילדים ומקשרים בינם ובין העולם דובר האנגלית שסביבנו. חוויה של קריאה בשעות הפנאי שבצדה תרגול משמעותי ומעמיק בשפה האנגלית. להצטרפות לחצו כאן


בחרו לכם את המגזין שהכי מתאים מבחינת גיל ורמת אנגלית ו –Go for it.

לייט דיגיטל

light talk

קורס אנגלית און-ליין כהכנה לבגרות באנגלית ולתרגול מיומנויות הקריאה, הדקדוק והרחבת אוצר המילים.

לפרטים נוספים לחצו כאן

לייטוק

תרגול אנגלית מדוברת ועזרה לתלמידי חטיבות הביניים והתיכונים.

light talk

שעורי אנגלית טלפוניים/סקייפ באורך 30 דקות במטרה לסייע לתלמידי החטיבות העליונות בשעורי הבית,

הכנה למבחנים באנגלית ותרגול השיח באנגלית.

לתיאום שיעור ניסיון לחצו כאן

טיפים ללימוד אנגלית לילדים ולנוער
טיפ! אם תשמרו על כמה כללים תוכלו לעלות ולדלג רמות בקלות:
מספיק לקרוא כתבה אחת ביום על מנת להשיג שיפור באנגלית. מומלץ להתחיל בכתבות קצרות קראו כתבות בנושאים שמעניינים אתכם/ את הילד.
טיפים למגזינים באנגלית
כתבו לנו!
אנו שמחים לשתף את הקוראים הצעירים באופן פעיל במגזין ככתבים צעירים, וכך לתרגל גם את הכתיבה שלהם באנגלית בנושאים הקרובים ללבם. על מנת לשלוח לנו כתבה שתרצו שנפרסם במגזינים שלחו לנו:


שאלות נפוצות

בראש ובראשונה, המגזין מסייע לשיפור הבנת הנקרא והעשרת אוצר המילים באנגלית. הקורא הצעיר בוחר לו את הכתבות המעניינות אותו, מתנסה בקריאה ונעזר במילון כדי להבין את הטקסט.
שנית, המגזינים מאפשרים לקורא הצעיר להתאמן גם בכתיבה באנגלית, ולשפר את יכולתו להתבטא בכתב בשפה זו. השתתפות בפעילויות כגון כתבים צעירים היא הזדמנות נפלאה להתנסות בכתיבת טקסט עיתונאי באנגלית.
אחת הדרכים המוכחות כיעילות בשינון אוצר מילים חדש היא חזרה ושימוש במילים אלו בצורה פעילה. לשם כך אנו מפרסמים במגזינים מדור ובו שאלות המבוססות על הכתבות המופיעות בגיליון. כדי לענות על השאלות צריך הקורא לחזור לכתבות שכבר קרא, לקרוא אותן שוב, ולענות על שאלות פתוחות תוך שהוא משתמש באוצר המילים שלמד מקריאת הכתבות.
בית הספר הוא מסגרת שבה התמריצים ללימוד ידועים וברורים לכול. מי שלומד ומצליח, מקבל ציונים גבוהים וזוכה לשבחים פורמליים כמו תעודת הצטיינות. אך מה בעניין הבית? איך נוכל לגרום לילדינו לרצות ללמוד אנגלית כשהם בבית, ללא המערכת המוכרת המעניקה להם ניקוד והערכה המופיעים בתעודת סוף השנה?
כל הורה יודע שכדי לגרום לילדים לעשות משהו - מאכילת ירקות ועד מחזור פלסטיק - צריך לתת דוגמה אישית. אם אתם רוצים שילדיכם יגלו עניין בשפה האנגלית ורצון לרכוש אותה, הציגו להם את הדרכים שלכם להשתפר באנגלית. אתם יכולים להביא הביתה ספרי קריאה ועיתונים, עבורכם, באנגלית. או לנסות להצטרף לקבוצות פייסבוק המתנהלות באנגלית בנושא תחביב שאתם מטפחים. אתם יכולים לאתגר את עצמכם בצפייה בסרטים באנגלית ללא כתוביות. כל דבר שימחיש לילדיכם שאנגלית היא שפה שאתם נותנים לה חשיבות וערך בחייכם.
דרך נוספת לגרום לילדים להתחבר לשפה האנגלית היא הכנסתה לפעילויות הכיפיות שאתם עושים עם הילדים. תוכלו לשלב ספרים באנגלית בשעת הסיפור לפני השינה. אם ילדיכם יודעים לקרוא באנגלית, תוכלו לעשות להם מנוי למגזין ילדים באנגלית המתאים לקבוצת הגיל שלהם. ילדים אוהבים מאוד לקבל דואר על שמם, ומגזין צבעוני ומלא פעילויות איכותיות שהוא רק שלהם יתרום להעלאת המוטיבציה שלהם לפענח מה כתוב בו. אם אתם בית מוזיקלי שאוהבים לשיר ולרקוד בו - דאגו לשלב מוזיקה באנגלית בפעילויות האהובות עליכם. זו גם ההזדמנות שלכם לחשוף את הילדים לשירים ולאומנים האהובים עליכם, וליצור פעילות מקרבת בין בני המשפחה.
אם הילדים שלכם אוהבים לשחק משחקי מחשב, דאגו שהממשק שבו הם משחקים יהיה באנגלית בלבד. כשמישהו רוצה מאוד לעבור שלב ולצבור נקודות, דבר לא יעמוד בפניו כולל הוראות בשפה זרה.
ידוע כי ילדים ומבוגרים רוכשים שפה שנייה או זרה באופנים שונים. כדי לעזור לילדיכם ללמוד אנגלית בצורה מיטבית, עליכם להתחשב בגילם ולהציג בפניהם שיטות לימוד שהוכחו כיעילות בשלב הילדות.
השיטה המוכרת שאין עוררין על הצלחתה היא שיטת הלימוד החווייתית. בעוד שמבוגרים מסוגלים ללמוד באמצעות קריאה וכתיבה, מענה על שאלות או שיחה עם אדם אחר, הרי שילדים זקוקים לגירויים משמעותיים שעובדים על מרב החושים. על כן יש ליצור סביב הלימוד חווייה, ולהציג לילדים את האנגלית בעזרת משחקים (משחקי מילים, משחקי זיכרון, חידונים וכדומה), עבודות יצירתיות (ציור, גזירה, בישול וכדומה).
השתמשו בטכניקות של לימוד פעיל, שבמסגרתו הילדים אינם מוגבלים לישיבה מול שולחן כתיבה או מסך, אלא נעים ומניעים את גופם תוך כדי למידה. תוכלו, לדוגמה, להשתמש בפעילויות משחקיות להקניית השפה האנגלית הכוללות הוראות לפעולות שעל הילדים לבצע בהצלחה כדי לעבור לשלב הבא במשחק. שלבו את לימוד האנגלית בפעילויות ספורטיביות, בטיולים וכן בפעילויות יום-יומיות שאותן מבצעים הילדים בבית ובסביבתו. דוגמה לפעילות כזאת: כאשר אתם מלמדים את הילדים פעלים בשפה האנגלית, בקשו מהם להדגים את התנועות הכרוכות בפעולה המיוצגת על ידי כל אחד מהפעלים.
זכרו כי טווח הקשב של ילדים שונה מזה של מבוגרים, והתאימו את משך הפעילויות לגיל הילדים. כאשר אתם מלמדים את הילדים נושא מסוים, חלקו אותו לרצף של פעילויות שונות והקצו לכל פעילות משך של לא יותר מעשר דקות רצופות.
בכל גיל!
זה נכון שהמחקר מדבר על חלונות זמן מיטביים ללימוד שפה שנייה וללימוד שפה זרה, אך גם החוקרים חלוקים בדעתם אם הזמן המיטבי הוא סביב גיל 3 או בין גיל 5 לגיל 7. אבל הקביעות האלה, המסתמכות על מחקר של נבדקים שאורח חייהם הוא אולי שונה מאוד מזה של ילדיכם, לא צריך לרפות את ידיכם אם במקרה עברתם את הגיל הנכון. יש פרמטרים רבים שצריך להביא בחשבון כשמשקללים את הגיל שבו הכי כדאי ללמוד אנגלית - האם האנגלית תהיה השפה השנייה או השפה הזרה של ילדיכם (זה תלוי בעיקר במקום שבו אתם גרים), האם תדברו עם הילדים אנגלית באופן מלא או חלקי בבית, עם מי הילדים ידברו אנגלית מחוץ לבית ובאיזו תדירות ועוד. לכן, במקום לבדוק את כל הנתונים האלה, שאלו את עצמכם שאלות על הילדים הפרטיים שלכם: האם הם מביעים עניין כשהם צופים בתוכנית בשפה האנגלית ורוצים לדעת משמעויות של מילים, האם הם בשלים להשתתף בחוג ללימוד שפה, האם עיתון לילדים באנגלית יעניין אותם כי הם ילדים שמטבעם אוהבים לקרוא. כדי להגיע לתשובות על השאלות האלה, דאגו לחשוף את הילדים לשפה האנגלית בכל הזדמנות. ילדים, ואת זה אתם יודעים כהורים, יכולים להתעניין בעיקר בדברים שאליהם הם נחשפים בצורה חווייתית ומושכת. אל תעריכו את סיכויי ההצלחה של ילדיכם ברכישת השפה האנגלית רק ביחס לגילם. ככל שהם ייחשפו יותר לאנגלית וככל שאתם תנחילו להם את חשיבותה ואת הצורך לרכוש אותה, כך יגדלו סיכוייהם להצליח במשימה.
מאחר שאנגלית היא שפה, כלומר חלק חשוב מאוד ומרכזי בתרבות, אי אפשר לתחום אותה ולתייג אותה כמקצוע לימודים בלבד. תנאי להצלחת הילדים ברכישת השפה היא מעורבות ההורים. אין זה סוד שלבני האדם יחס שיפוטי מאוד לשפות. יש שפות שמעוררות בנו רגשות חזקים (איזו שפה רומנטית יותר בעיניכם, צרפתית או איטלקית? אולי בכלל ספרדית. ומה עם לדינו? היא דומה מאוד לספרדית, אבל מעוררת בחלק מאיתנו בעיקר געגועים לסבא וסבתא ופחות תחושת רומטיקה) בגלל ההיסטוריה והאקטואליה או שורשי המשפחה שלנו. את היחס הזה אנחנו יכולים או עלולים להעביר לילדינו בלי מאמץ מיוחד, ולכן אנו ההורים צריכים להיות מודעים לכך ולהדגים לילדים יחס חיובי כלפי לימודי האנגלית.
בניגוד למתמטיקה שאפשר לתרגל בהצלחה בין דפי המחברת, את האנגלית צריך לחיות. אי אפשר להשאיר אותה לספרים ולמחברות אם רוצים שהילדים באמת ידעו איך להשתמש בה כראוי. ולצורך זה דרושה התערבות שלנו כהורים. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בפעילויות שאנחנו בוחרים לילדינו (שעת סיפור בשפה האנגלית, מנוי למגזין ילדים בשפה האנגלית), במקומות שבהם אנחנו מבקרים (טיול בר/בת מצווה למדינה דוברת אנגלית) ועוד. מכיוון שכל הפעילות המתקיימת מחוץ לבית הספר תלויה בנו, מידת המעורבות שלנו בלימודי האנגלית של ילדינו תקבע את סיכוייהם להצליח באנגלית.
אנחנו מליצים לקוראים להתחיל בכתבות המעניינות אותם– כתבות העוסקות בנושאים הקרובים ללבם, דמויות ידועות שהם אוהבים וכדומה. קריאה צריכה להיעשות מתוך התלהבות ורצון להמשיך ולעסוק בה. לכן כדאי להתחיל בכתבות שילהיבו את הקוראים. לאחר שיקראו, יבינו וירכשו ביטחון ביכולתם להבין טקסט כתוב באנגלית, מומלץ לעבור לכתבות העשויות לאתגר אותם יותר לא רק מבחינת השפה אלא גם מבחינת התכנים.
כדאי מאוד להורים לקרוא בעצמם חלק מהכתבות במגזינים, ולנהל עליהן שיחות עם ילדיהם. אפשר גם לבקש מהילדים לספר להורים מה הייתה הכתבה המעניינת ביותר, מה היה הטקסט המצחיק ביותר, ומה היה האתגר הלשוני הגדול ביותר שעמד בפניהם בעת שקראו במגזין. אם יש בבית כמה ילדים המנויים למגזין אחד או לכמה מגזינים, רצוי לעודד אותם לשוחח זה עם זה על מה שקראו, ולשאול זה את זה שאלות על הכתבות השונות.