מילות יחס באנגלית - In, On, At

כשאנחנו רוצים לציין מיקום או זמן בעברית, לרוב נשתמש במילת היחס "ב": בבית הספר, בחודש ינואר, ביום שישי, בערב, בירושלים וכדומה. באנגלית כמו אנגלית, הכול קצת יותר מורכב, וכדי לתאר מיקום או זמן נשתמש באחת ממילות היחס הבאות: In, On או At.

מהו ההבדל העיקרי בין מילות היחס?

לפני שנצלול לדוגמאות, חשוב לדעת שההבדל העיקרי בין In, On ו-At הוא בירידה לפרטים. ככל שהמילה מתארת התרחשות כללית יותר, נצמיד לה את המילה In. ככל שנהיה ספציפיים, נצמיד את המילה At.

מתי משתמשים במילה In?

במילה In נשתמש, לרוב, עבור מקומות כלליים, שאינם ספציפיים, כדוגמת מדינה או עיר – She lives in Tel Aviv. בנוסף, נשתמש במילת היחס הזו כדי לתאר מבנים וחדרים. לדוגמה – In the kitchen. בהקשר של זמן, נשתמש במילה In כדי לתאר תקופות זמן ארוכות כמו שנים וחודשים, וזמנים במהלך היום – In the morning, In the evening.

מתי משתמשים במילה On?

במילה On נשתמש כדי לתאר מיקומים מעט יותר ספציפיים. אם השתמשנו במילה In כדי לתאר מטבח (In the kitchen), אז במילה On נוכל להשתמש כדי לתאר פריט או רהיט ספציפי יותר במטבח. לדוגמה, On the table. בהקשרים של זמן, נשתמש במילה On כדי לתאר תאריכים שכוללים ימים ואת ימות השבוע – On Friday, On 13th April, On this day

מתי משתמשים במילה At?

במילה At נשתמש כדי לתאר מקום וזמן ספציפיים במיוחד. לדוגמה, נשתמש בה כשנרצה לציין כתובת מדויקת: I'm at 43 Ben Gurion Street. בנוסף, נשתמש בה כדי לתאר מאורעות ומיקומים: I'm at the mall ועוד. בהקשר של ציון זמן, נשתמש במילה כדי לתאר זמן ספציפי, כמו שעה נקובה: I woke up at 7:30.

ההגדרה אמנם פשוטה – איך זה מצריך תרגול

היכולת להבדיל בין מקומות וזמנים "כלליים" לכאלה שהם יותר ספציפיים רק נראית פשוטה, ולעיתים מקומות שייראו לנו כמו מקומות מאוד ספציפיים, כאלה שניתן ממש לשים עליהם את האצבע, יתבררו כמקומות שמקבלים את מילות היחס In או On, ולהפך. כדי לדעת לשלוט היטב במילות היחס, חשוב לתרגל ככל הניתן ולעשות שימוש במילים יום-יומיות. לפניכם תרגול:

 

  1. Could you please put it (on / at / in) the bathroom?
  2. She wanted to discuss it (on / at / in) 8 o'clock this morning.
  3. Let's discuss it privately (on / at / in) my office.
  4. He said it should be here (on / at / in) time.
  5. They are located (on / at / in) number 14, Hertzel.
  6. It needs to be delivered to a factory (on / at / in) Jerusalem.
  7. We saw her (on / at / in) the conference (on / at / in) London.

 

תשובות:

  1. In
  2. At
  3. In
  4. On
  5. At
  6. In
  7. At, In

 

 

עדיין לא בטוחים איזו תוכנית מתאימה לכם?

    גלילה לראש העמוד

      להורדה חינם השלם פרטים


      לאימון ניסיון ללא התחייבות
      או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
       
      להצטרפות חייגו
      2423*
      או השאירו פרטים >

        להצטרפות חייגו

        * 2423

        או השאירו פרטים


        אני מאשר/ת קבלת עידכונים ופרסומים במייל ובמסרונים