ספרים באנגלית לבוק ריפורט

במהלך לימודי אנגלית בתיכון תידרשו להגיש עבודה המבוססת על ספר באנגלית. תלמידים הלומדים ברמה של 4 ו-5 יח"ל מגישים ארבעה דו"חות קריאה לאורך שנות התיכון, ותלמידים הלומדים ברמת 3 יח"ל נדרשים להגיש שני דוחות קריאה. לדו"ח הקריאה הזה קוראים Book Report. ציוני העבודות שלכם יישלחו למשרד החינוך ויהוו 20% מהציון הסופי של יחידת הספרות B/D/F. לפניכם רשימה של ספרים באנגלית לבוק ריפורט, עליהם תוכלו לבסס את העבודה שלכם.

רשימה של ספרים באנגלית לבוק ריפורט

  • The wave - "הגל" הוא ספר לנוער שמבוסס על מקרה אמיתי שהתרחש בבית ספר בקליפורניה, ועל איך מורה אחד יכול לסחוף תלמידים להאמין ברעיון מסוים. הספר עובד לסרט בשם "הנחשול", שנלמד בבתי הספר בדרך כלל בהקשר של לימודי השואה.  
  • Lost horizon- קבוצה בת ארבעה אנשים נקלעת למנזר בודהיסטי מבודד בהרי ההימליה, וכל אחד צריך להתמודד עם המצב החדש. מתפתחת מערכת יחסים מעניינת בין ארבעת חברי הקבוצה, ובינם לבין הדיירים הקבועים במנזר. אורח החיים במנזר שונה, שקט, איטי. האנשים מרבים לעסוק במדיטציות, במנוחה, מרבים לבלות בספרייה המרשימה, להאזין למוזיקה קלאסית, לשוחח על עניינים רוחניים ולחקור נושאים תיאורטיים.
  • The notebook – היומן הוא ספר מפורסם שגם הפך לסרט מצליח. זהו סיפור אהבה כובש על נח קלהון, פועל עני בגיל שלושים ואחת, שלאחר מלחמת העולם השנייה פוגש את אלי נלסון רגע לפני שהיא עומדת להינשא לעורך דין עשיר.
  • The No. 1 Ladies' Detective Agency - באפריקה חיה אישה שמנה ושוחרת שלום, הפותחת סוכנות לבילוש. את קורותיה, ועל לקוחותיה המשעשעים, אפשר ללמוד מספר שנון ואלגנטי זה.
  • The animal farm - סיפור סאטירי המספר את סיפורה של קבוצת חיות משק המורדות בחקלאי שלהן, בתקווה ליצור חברה שבה החיות יכולות להיות שוות, חופשיות ומאושרות. המרד נבלם, אך התוצאה גרועה אף יותר משהייתה קודם, תחת דיקטטורה של אחת החיות בחווה.
  • Flowers for Algernon - סיפורו של צ'רלי, אדם בוגר הסובל מפיגור שכלי ושל אלג'רנון – עכבר מעבדה שעבר ניתוח לשיפור האינטילגנציה. הספר כתוב כיומן של צ'רלי – מרגש, מסעיר ומספר את החוויות דרך העיניים של ילד עם פיגור שכלי.
  • The fault in our stars - ספר מסוג רומן, המספר על הייזל גרייס לנקסטר, ילדה בת 16 עם סרטן בלוטת התריס. הייזל נאלצת על ידי הוריה להשתתףבקבוצת תמיכה שבה היא פוגשת ומתאהבת באוגוסטוס ווטרס בן ה-17, שחקן כדורסל לשעבר, קטוע רגל שהחלים בעצמו מהמחלה.
  • The Godfather - הספר עליו מבוסס הסרט הקלאסי "הסנדק". הספר מגולל את סיפורה של משפחת קורלאונה, אחת מ-5 משפחות הפשע השולטות במאפיה האיטלקית בניו יורק. ספר מתח מומלץ במיוחד.
  • The bell jar- עלילה המתרחשת בשנות החמישים של המאה הקודמת. במרכז הסיפור ניצבת צעירה המגיעה לראשונה בחיה לעיר ניו יורק. הספר מתמקד בעולמה הפנימי מרתקים כל מי שמתעניין בנפש האדם.
  • - God's Mountainסיפור שמסופר על-ידי ילד בן 13 הכותב ביומנו. בעוד הוא כותב על חייו, עולמו נפתח לו ולנו הקוראים יחדיו. בכפר שנקרא "הר האלוהים", מקבץ של סמטאות בלב נאפולי. הוא מביא הביתה משכורת כל יום שבת מהנגריה של מאסטר אריקו שם הוא מטאטא את הרצפה כדי לעזור למשפחתו. הוא מגלה את מריה, ילדה בת 13 שגרה מעליו ומגלה מהי אהבה. בדרך הוא פוגש באנשים שמשנים את עולמו.
  • The dice man - ספר מרתק ומותח על פסיכולוג שמתחיל לקבל את כל ההחלטות בחייו על-ידי הטלת קובייה.
  • All the bright places - המקומות המוארים הוא רומן לצעירים המבוסס על סיפורה האישי של המחברת ג'ניפר ניבן. הספר מספר על יאודור פינץ' וויולט מרקי, שני בני נוער שרוצים מאוד לברוח מהמציאות של חייהם, כשלכל אחד מהם יש קשיים עמם הוא מתמודד. הגורל מפגיש את השניים בזמן שהם מטפסים על מגדל הפעמונים בבית הספר, מתכננים לקפוץ מהגג. ושם מתחיל סיפור אהבה ותמיכה. ​​
  • We were liars - היינו שקרנים הוא רומן לצעירים שיצא בשנת 2014וזכה לשבחים רבים. העלילה מתמקדת בנושא ההשלכות על טעויות שבני האדם עושים, כשבמרכז העלילה נמצאת משפחת סינקלייר העשירה והמושלמת לכאורה, שבכל קיץ נוהגת לנפוש באי הפרטי שלה. אך משהו בלתי צפוי קורה במהלך חופשת הקיץ של שנת ה-15 של הבת קיידנס.
  • The Changeling Sea - הים המשתנה הוארומן פנטזיה לנוער שזכה בפרסים רבים. מרכז העלילה מספר על פרי, שהים הטביע את אביה הדייג והכניס את אמא לדיכאון. כאשר הדמות האכפתית היחידה שנותרה בחייה נעלמת, פרי מתגוררת בבקתה ומתכננת נקמה – לקלל את הים.

אילו סוגים של שאלות נפגוש בעבודה?

לפניכם סוגים של שאלות אותן ככל הנראה תפגשו בעבודה שלכם ועליהן תצטרכו לענות. בבחירה של ספר, כדאי לבחור ספר שמכיל מספר עמודים סביר שניתן לסיים אותו בפרק הזמן הקצוב, וכמובן ספר שמעניין אתכם. הכרחי לבחור ספר קריאה שרמתו תואמת לרמה הנלמדת בכיתה, לפחות. לדוגמה, תלמיד הלומד ברמה של 3 יח"ל יוכל לבחור ספר שמתאים לרמה גבוהה יותר, אך תלמיד ברמה של 5 יח"ל לא יוכל לבחור בספר המתאים לרמת ידע נמוכה מכך.

  1. What is the setting (time and place) of the story? 

    2. Write a short summary of the plot.

    3. What is your favorite character and why?

    4. choose a character you disliked and explain why.

    5. What is the theme of the story?

    6. In your opinion, what was the best part of the book and why?

    7. Invent a different ending to the story.