השפה האנגלית היא השפה הראשונה של אנשים רבים בעולם העסקי, בכל רחבי העולם, ושפתם השנייה של רוב השאר. אנשי ובעלי עסקים המעוניינים להרחיב את הפעילות העסקית שלהם נדרשים פעמים רבות ללמוד לתקשר בשפה האנגלית. למעשה, לא רק אנשי עסקים, אלא גם אנשי מקצוע שכירים המחפשים, למשל, לעשות רילוקיישן למדינה אחרת בה קיים ביקוש למקצוע שלהם.

באופן גורף, כמעט לכל אדם בישראל יש שימוש בשפה האנגלית בחיי היום יום. לא כל אחד נדרש לשלוט באנגלית עסקית באופן ספציפי, אך מי שכן – חשוב שיעמיק ברזי השפה וידע לכל הפחות להתנהל באנגלית באופן בסיסי, לרבות למידה של הפן העסקי של השפה וכללי ההתנהגות בסביבה עסקית בינלאומית. מומחי האנגלית העסקית ב-“ג’רוזלם פוסט” מעוניינים להעניק לכם מספר טיפים מועילים לגבי התנהלות נכונה ונאותה באנגלית עסקית.

מהי אנגלית עסקית ומהי חשיבותה?

אנגלית עסקית היא האנגלית המדוברת בעולם העסקי בו הז’רגון, הגישה וכללי ההתנהגות מעט שונים. קל מאוד ליצור רושם טוב אם שולטים באנגלית עסקית במהלך פגישה באנגלית, וקל מאוד ליצור רושם שלילי ולא להעביר את המסרים שתרצו להעביר, במידה ולא שולטים. גם אם האדם שמולכם יודע שאין זו שפת אימכם, עדיין מצופה כיום כמעט מכל אדם לדבר ולהבין אנגלית ברמה טובה לכל הפחות, ובמיוחד בעולם העסקי התחרותי והדורשני.

אם אתם נערכים לקראת פגישה חשובה מול חברה, מול לקוח פוטנציאלי או מול גורם כזה או אחר, והשפה המשותפת היחידה שלכם היא השפה האנגלית, חשוב שתדעו כיצד לנהל פגישה באנגלית – מהן המילים הנכונות להשתמש בהן ומאילו מילים כדאי להימנע, מהם כללי הנימוס ואיך מדברים. הדקדוק, התחביר, ואפילו הסמנטיקה בה אתם בוחרים להשתמש יכולים להכריע את הכף בין פגישה מוצלחת לכושלת.

פגישה עסקית

כיצד מתנהלת פגישה באנגלית עסקית?

יש להבין שכל פגישה עומדת בפני עצמה והאדם או קבוצת האנשים שמולם תעמדו הם שונים בתכלית האחד מהשני. עצם העובדה ששפת ההתקשרות היא אנגלית, אינה אומרת בהכרח שהגורם שמולו תעמדו הוא אמריקאי, קנדי, אוסטרלי, ניו-זילנדי בריטי, אירי או כל מוצא אחר. נגדיל ונאמר שקיימות דקויות רבות גם בין אנשים שהשפה הראשונה שלהם היא השפה האנגלית. אדם שנולד באמריקה שונה מאוד מאדם שנולד בסקוטלנד ומתקשר באופן אחר.

אם האדם שאיתו תפגשו נולד בכלל בסין, ביפן או בגרמניה, אזי האנגלית שלו שונה, כללי השיחה שלו שונים, המנטאליות שלו שונה והפגישה מולו תהיה שונה בתכלית. החוכמה פעמים רבות נעוצה בלהבין מי יעמוד מולכם, ללמוד את התרבות שלו ואת דרך התקשורת שלו, ולמעשה “להתחנף” אליו באופן התקשורת שלכם עימו. אם תבואו מוכנים לפגישה, תוכלו להפתיע אותו ולהרשים אותו לטובה.

קורס אנגלית עסקית ידע להתאים את האנגלית העסקית שלכם לגורמים המסוימים שאיתם תתקשרו, מבחינת הז’רגון המקצועי של אותו תחום, המבטא של הדוברים, התרבות שלהם והאנגלית שבה כדאי להשתמש. נלמד כיצד אומרים דברים בסיסיים כמו תודה ובבקשה באנגלית, ועד דברים מתקדמים כמו כיצד לומדים להכיר באנגלית וכיצד כותבים תגובה באנגלית.

מה כדאי ומה לא כדאי לעשות במהלך פגישה באנגלית עסקית?

בין אם מדובר בניסיון להרשים לקוח פוטנציאלי, בראיון עבודה, ברילוקיישן, בקבלה ללימודים במוסד אקדמי במדינה זרה, בשיתוף פעולה עסקי, בפרזנטציה – וכו’, יש מספר דברים כלליים שכדאי לעשות ודברים שמהם כדאי להימנע.

קודם כל – לתרגל ולשקוד. תרגלו את האנגלית שלכם בכל דרך שתוכלו. כמו שאומרים באנגלית – practice makes perfect – התרגול מביא אותנו לשלמות. גם אם לא נהיה מושלמים, לפחות נעשה רושם טוב ונבוא רגועים יותר לפגישה. ידע תיאורטי זה דבר חשוב, אבל לא פחות חשוב לתרגל את מה שלומדים. כך ניתן לשפר גם את האנגלית המדוברת וגם את האנגלית הנשמעת.

מעבר לכך – הכירו במגבלות הקיימות שלכם. כל אדם ורמת האנגלית שלו, וחשוב להכיר מתוך מודעות עצמית גבוהה לא רק במה שאנחנו מסוגלים לעשות, אלא לפעמים גם במה שאנחנו טרם מסוגלים לעשות. אל תנסו להרשים יתר על המידה, מה שעשוי לגרור טעויות שיכולות ליצור אי-הבנות ולערער את הביטחון שלכם. לפעמים כדאי to keep it simple – לשמור על פשטות. אל תיתנו לשפה להפריע למסרים שלכם להביא את עצמם לידי ביטוי. בסופו של דבר, הם העניין החשוב ביותר, והשפה היא רק האמצעי להביע אותם.

כללי נימוס באנגלית

לכל מדינה ולכל תרבות יש את הכללים שלה וכדאי ללמוד את אותם כללים מבעוד מועד. מעבר לכך, יש כללי נימוס גלובאליים שכדאי להקפיד עליהם. מומלץ לתת לאדם השני להביע את עצמו באופן מלא, לשמור על אוזן קשבת ולהראות שאתם קשובים ואכפתיים – זה יעזור לכם מאוד. אין לקטוע אותו, אלא לחכות לתורכם לדבר.

כשמגיע הזמן שלכם, מומלץ לשמור על טון רגוע אך אסרטיבי ולהשתמש בשפה מכבדת ומעודנת. הסמנטיקה והדקויות של השפה הן חשובות מאוד, ולכן כדאי להיכנס בעובי הקורה. אנשים שונים מתרבויות שונות עשויים לקבל מילה שתשתמשו בה באופן שונה לחלוטין ממה שהתכוונתם במקור. ידע באנגלית עסקית נכונה יגרום לכם להתנהל באופן שהוא עסקי מצד אחד, אך מכבד מאידך, ובמיוחד כשלרוב מדובר בתקשורת בין שני אנשים זרים, שבאים מתרבויות שונות במהותן.

איך להציג את עצמנו באנגלית עסקית

רושם ראשוני הוא חשוב. האופן שבו נציג את עצמנו הוא בעל השפעה גדולה ויכול לקנות את הגורם או את הקהל שמולו נתקשר כבר מהרגע הראשון. קורס אנגלית עסקית ילמד אתכם כיצד להציג את עצמכם באופן מרשים, מדויק ומלא בביטחון עצמי. כשמדובר בעולם העסקים, עניין ההצגה העצמית הוא בעל חשיבות מכרעת, ובפרט כשמדובר במתן הרצאה, בפרזנטציה או בכל הזדמנות שלכם למכור בראש ובראשונה – את עצמכם. חשוב להשתמש באנגלית הנכונה והמדויקת ולשמור על אווירה מקצועית. יש מילים חשובות שכדאי לשנן וייקחו את השיחה למקום הנכון עבורכם.

קורס אנגלית עסקית לאנשי עסקים, חברות וארגונים

הקורס שלנו ב-“ג’רוזלם פוסט” ילמד אתכם כיצד לנהל תכתובת עסקית, כיצד להכיר באנגלית, כיצד לדבר באנגלית, מהן המילים החשובות, כיצד לנהל פגישה ושיחה בשפה האנגלית, כיצד להציג את עצמכם באנגלית, כיצד להתכונן לראיון באנגלית וכיצד להתנהל מול לקוחות וספקים מחו”ל.

ניתן לבקר בקישור הבא על מנת לקבל מידע נוסף וליצור איתנו קשר בטלפון מספר *2423.

למידע נוסף בנושא אנגלית עסקית>>